Hjælp


Du kan læse mere om fartstid og se videovejledninger på vores hjemmeside

Log ind med NemID
Logger du ind med NemID, kan du uden videre få adgang til ”Mine beviser” og ”Fartstider”.

Jeg har ikke NemID
Du kan oprette en brugerprofil ved at trykke på ”Opret mig som bruger”.

Jeg har oprettet mig som bruger uden NemID
Har du oprettet dig med brugernavn og password, skal du første gang kontakte Søfartsstyrelsen på 72 19 60 15 for at få tilknyttet din SFS-profil til din brugerprofil.

Jeg har glemt mit password
Har du glemt dit password, klikker du bare på ”Glemt password”.

Nøglebrev
Du har modtaget et nøglebrev i e-boks. Hvis du ikke har en e-boks, men Søfartsstyrelsen har registreret din e-mailadresse eller din adresse i Skibsregistret, har du modtaget nøglebrevet pr. e-mail eller pr. brev. I nøglebrevet findes din nøgle, som giver dig adgang til oplysninger om dine skibe på Søfartsstyrelsens Ekstranet. Du er som registreret ejer den eneste med adgang, men du kan vælge at give adgangen videre til en eller flere andre. Hvis skibet skifter ejer, fjernes alle adgange til Ekstranettet, og en ny nøgle sendes til den nye registrerede ejer. Din nøgle er på 36 tegn.


Online-adgang til skibscertifikater og tilsynsrapporter
På Søfartsstyrelsens Ekstranet kan du logge ind og se de skibsdata, ejerdata, certifikater og tilsynsrapporter, som Søfartsstyrelsen har registreret på dit skib. Du kan også se aftaler om kommende syn. Certifikater udstedt elektronisk af Søfartsstyrelsen efter den 24. juni 2016 kan hentes i original direkte fra Ekstranettet – certifikater udstedt tidligere kan hentes som kopi. Du får overblik over udløb af certifikater og tilbagemeldingsfrister på krav.

Sådan får du adgang:

  1. Åbn Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari eller anden browser, og skriv følgende i adressefeltet: http://ekstranet.soefartsstyrelsen.dk – du kan også tilgå Ekstranettet via Min side i den øverste menu på vores hjemmeside.
  2. For at logge ind kan du vælge enten at benytte NemID ved at trykke på linket Log ind med NemID eller at oprette en bruger med brugernavn og password ved at trykke på Opret mig som bruger.

      2a. Hvis du opretter en bruger:
      Når du har udfyldt felterne under Opret mig som bruger, vil du modtage en mail, når du er oprettet. Herefter kan du logge ind på Ekstranettet med dit brugernavn og password.


Glemt password
Hvis du har glemt dit password, kan du klikke på linket Glemt Password. Vi sender dig herefter en e-mail med et link, som du kan trykke på for at få nyt password.


Anmodning om ny nøgle
Nøglebrevet er sendt til e-boks eller til den i Skibsregistret registrerede e-mailadresse eller adresse, hvis du ikke har e-boks.

Hvis dit nøglebrev er bortkommet, skal du sende en mail til it@dma.dk og oplyse følgende: 

Emnefelt: Anmodning om ny nøgle

E-mailtekst: 

Jeg har mistet mit nøglebrev og anmoder hermed om en ny nøgle
Navn og kendingsbogstaver på skib/skibe:______________________________________

Navn og adresse på skibsreder/ejer, som er oplyst til Skibsregistret:______________________________________